2012. december 30., vasárnap

Élménybeszámoló The Hungarian Hero-val

Mint a szerkesztők is tudják, eléggé bennfentes vagyok itt az osztrák pankráció világában, több szerepet is beszoktam tölteni egyszerre, de jelenleg a legfontosabb szerepem nem más, mint a bíráskodás.

Van egy show itt a European Wrestling Associaton-nél (EWA), melyen a legjobb tanuló pankrátorok küzdhetnek meg egymás ellen. Ez a show a Friday Nights Main Event minden hónapban megrendezésre kerül. (kivétel amikor nem...)
Én mint a show-nak a hivatalos bírója pár sorban elfogom most mesélni nektek, milyen érzés bírónak lenni, és az egész show-ra való felkészülést.

Na most általában 2-3órával a show előtt ott kell lenni, előkészíteni a terepet a show-ra (mivel ezt az edzőtermünkben rendezzük nincs sok munka), előkészítjük a Timekeeper-nek a helyet (régen én voltam, mielőtt bíró lettem), a hangtechnikát beüzemeljük, illetve még pár apróságot elintézünk.
Az első pankrátorok olyan másfél órával a show előtt érkeznek, addigra már a kötelek feszesek , és minden kész. (ilyenkor általában gyorsan hozok pizzát a szomszédos pizzériából :D ).
A show előtt 1órával gyakorolnak kicsit a pankrátorok (többnyire nehezen kivitelezhetőbb move-okat), majd mikor az első rajongók megérkeznek, akkor leállnak, ebben a szakaszban tájékoztatnak engem (bírót) a pankrátorok, hogy van-e valamilyen különleges kívánság (netán hogy nem veszek észre valamit, vagy valaki illegális dolgot csinál, vagy hogy lecsapnak engem), ezeket egészen a meccsig fejben kell tartanom.
A show előtt 1perccel izgul az ember kicsit, majd az első két meccs alatt abszolút nem izgulok. Azok még olyan lazább, nyugodtabb meccsek szoktak lenni. A harmadik meccs , a szünet után, ott kezdesz el izgulni, az már pörgősebb, nagyobb arcokkal. Azt is még szépen nyugodtan levezeted, de a negyedik meccs, a Main Event az akciódús, ott minden egyes mozdulatra figyelned kell.
De azokat a meccseket is lelehet vezetni.

A show-n természetesen sok dologra kell odafigyelned, mert nem csak kötélből, cover-ből, feladásból, K.O.-ból, kiszámolásból, és DQ-ból áll egy meccs.
Vigyázni kell hova állsz, figyelni kell, nehogy egy turnbuckle lecsússzon (kitudja mit terveztek, és eléggé veszélyes lehet), illetve a közönségre is figyelni kell, hogy ne előttük bóklássz, mert akkor semmit se látnak.
Ezeket leszámítva felemelő dolog a show-t a ringből levezetni, és kíváncsi leszek, mi fog történni Júniusban a nagy show-n, ahol életemben először egy bajnoki címmeccsen leszek a bíró...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése